Česká filharmonie zařadila na program svých koncertů 9., 10. a 11. března coby již druhou světovou premiéru české skladby v této sezóně Apokalypsu v Kamenické stráni skladatele Miloše Boka. Padesátiminutová vokálně-instrumentální kompozice pro monumentální obsazení (velký smíšený sbor, dětský sbor, čtyři sólisté, velký orchestr) je ve skutečnosti pouze první polovinou plánovaného dvoudílného oratoria, které má zároveň tvořit závěrečnou část autorovy oratorní trilogie Skřítkové z Křinického údolí (1993) – Svatá Zdislava (2001) – Apokalypsa.
Název skladby odkazuje na krajinu severních a západních Čech okolo Labských pískovců, která hraje v Bokově tvorbě důležitou roli; dle vlastních slov si tento skladatel převážně duchovní hudby právě na těchto místech našel svou cestu k Bohu a víře. O tom, že je Apokalypsa ve velmi vysoké míře osobní výpovědí, svědčí i fakt, že i libreto si vytvořil Bok sám, a to spojením vlastních textů a úryvků z Bible či staré římské liturgie. Česká filharmonie, doplněná Pražským filharmonickým sborem, Kühnovým dětským sborem, pěvci Lianou Sass, Janou Hrochovou, Miloslavem Pelikánem a Jozefem Benci a varhaníkem Alešem Bártou, hrála pod vedením proslulého rakouského dirigenta Manfreda Honecka. V první půlce večera zazněla Mozartova Symfonie č. 39.
9., 10. a 11. března 2016, Dvořákova síň, Rudolfinum
Miloš Bok: Apokalypsa v Kamenické stráni – 1. díl (světová premiéra)
Liana Sass (soprán), Jana Hrochová (mezzosoprán), Miloslav Pelikán (tenor), Jozef Benci (bas)
Pražský filharmonický sbor, Kuhnův dětský sbor
Česká filharmonie, dir. Manfred Honeck